Son yayınlananlar

7 Aralık 2018 Cuma

Balçova Terapi Ormanı Kamp

Terapi ormanı

İzmir'in en güzel ormanlarından biri olan Balçova terapi ormanı eşsiz doğa harikası ile ziyaretçilerinin gözlerini kamaştırıyor. Her mevsimi ayrı bir güzel olan orman, sonbahar ayında bizi misafir ediyor. Orman binlerce ağacıyla adeta insanı kucaklamış vaziyette. Ağaçlar dağların zirvesine kadar uzanmış bir şekilde durup, çok güzel görüntülere neden oluyor ki insan burada kendini buluyor. Bir nebzede olsa şehrin gürültülü ve pis havasından uzaklaşıp doğayla kucaklaşmak isteyenler için burası çok doğru bir tercih olacaktır.
Tavsiye Makale: Eski Foça'da Kamp

Terapi Ormanında 1 gece 2 gün kadar az bir süreyle kalmamıza rağmen çok keyif aldık. Cuma akşamı saat 5'de İzmir'den yola çıkıp toplu taşıma ile ulaşım sağladıktan sonra saat 7'de ormana geldik. Orman dağlardan oluştuğu için düzlük bir yer bulmamız bizim için zor olacaktı. Neyse ki daha önce gelip kamp yapacağımız yeri belirlemiştik. 5 çadır alabilecek düz ve geniş bir alana çadırlarımız kurduk. Kasım ayında oldukça soğuk oluyor burası üstelik akşamları ateş şart. Rakım olarak yüksekteydik. Hemen ateşimizi yaktık. Yakacak bulamakta zorlanmadık fakat ertesi gün bizi kötü bir sürpriz bekliyordu. O gece biraz üşüdük sanırım yeterince ısınacak malzememiz yoktu. Ertesi gün güzel bir kahvaltıdan sonra etrafı keşfe çıktık. Gördüklerimiz karşında hayran kaldık. Dev gibi ağaçlar dik yamaçlara öyle bir tutunmuş ki tamamen doğa harikası. Buz gibi doğal kaynak suyu keşfettik. Keşfettikçe yürümeye devam ettik. Harika fotoğraflar yakalayacağımız manzaralarla karşılaştık. Buraya yolunuz düşerse Balçova barajına da mutlaka gidin. Biraz yürümeniz gerekecek ama keyif alacağınızın kanaatindeyim.
Tavsiye Makale: Orşal Koyu Kamp

Orman gerçekten adı gibi insanı motive ediyor. Sporsal faaliyetler özellikle koşu ve bisiklet gibi sporlar çok sık yapılıyor. Orman, Güvenlik bakımından iyi olduğu söyleniyor. Gece domuz vs. hiçbir hayvana denk gelmedik. 2 gece kalmayı düşünüyorduk fakat ateş yakmamıza itfaiye izin vermedi ve kampımızı bitirmek durumunda kaldık. Kişisel ihtiyaçlarını gidereceğin tuvalet vs. yakınlarda bulunmamaktadır. Ayrıca yakınlarda bakkal büfe tarzı yerlerde bulunmamaktadır. Bu tür dezavantajları olmasına rağmen şiddetle tavsiye edeceğim bir yer olarak listeme ekledim.
Terapi ormanı

Terapi ormanına nasıl gidilir ?

Ormana ulaşım oldukça kolaydır. Toplu taşıma ile ulaşım şu şekilde sağlanmaktadır.  Fahrettin Altay metroda indikten sonra 969 numaralı otobüse binilmelidir.  25 dakikalık yolculuktan sonra son durakta inip 20 dakika yürüdükten sonra terapi ormanına ulaşırsınız. İndiğiniz yerden Balçova termal oteli göreceksiniz otele doğru yürüdükten sonra orman yoluna ulaşırsınız. Araç ile ulaşım sağlamak isteyenler Navigasyonla kolaylıkla bulabilir.

Terapi ormanında çadır kurmak ve ateş yakmak yasak mıdır ?

Ormanda çadır kurmak için izin alınması gerekmektedir. Biz izin almadan çadır kurduğumuz için biraz sorun çıkardılar. Fakat ateş yakmak için izin verilmiyor. Biz ateşi gece boyu yaktık bir sorun olmadı fakat gündüz yaktığımızda itfaiye geldi ateşimiz söndürttü. Gündüz ateş yakmadığınız sürece bir sorun olacağını zannetmiyorum.

17 yorum:

1. Yazınızı okurken buz gibi kaynak suyundan canım çekti resmen. Bu tecrübeleri çekinmeden yaşayabildiğiniz için çok şanslısınız. Ben doğayı uzaktan sevebilenlerdenim yalnızca. Kamp falan baya zor geliyor 👏👏👏

2. Özellikle kampa meraklılar için güzel bir yazı olmuş

3. Dediğiniz gibi adını okurken tedavi oldum gibi , teşekkürler.

1. Adını gibi orman yolunuz düşerse mutlaka uğrayın derim

Sil
  4. Kamp yapmayı çok istiyorum ama sosyal ortamdan ayrılıp bir türlü kamp yapma şansımız olmadı. Elinize saglık çok güzel açıklamışsınız.

Yanıtlar
    1. Bir kere zamanınızı ayırıp gittikten sonra hep gitmek isteyeceksiniz.Bunu mutlaka deneyin.

5. Mis gibi hava sağlıklı İzmir de olduğum icin çok şanslıyım 😊

YanıtlaSil
  6. yaz için not defterime aldım bile...

Yanıtlar
    1. Süper. Gittiğinize hiç pişman olmayacaksınız.

7. Ateş olmaması ve tuvalet sorun Balçova ormanında

YanıtlaSil
  8. Balcova ya günü birlik gitme fırsatım oldu camp için uygun bir yer bulamamıştik. Donmustuk gelecek seferde bu yeri degerlendire bilirim

Yanıtlar
    1. kesinlikle hazırlıklı gitmenizi tavsiye ederi. Balçova terapi ormanı rakım olarak yüksek olduğu için soğuktur.